לתכנן היום את המחר

BMW X1 – בחירה טובה מאוד

גלגל מגנזיום

BMW X1 המקורי היה אחד ה- SUVs הראשונים, עם תג פרמיה, וכתוצאה מכך, הפך להיות בחירה פופולרית, למרות היותו פגום במקצת. עם זאת, כאשר BMW החלה לפתח את המודל של הדור השני היא ידעה שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לשגר לשוק מכונית צפופה, רועשת ומאכזבת כמו ה- X1 הראשונה, בעיקר בגלל המספר הרב של חלופות המוצעות למכירה בשנים האחרונות. יריבות ישירות כוללות את האודי Q2 או Q3 , את מרצדס GLA  ואת פולקסווגן טיגואן.

למרבה המזל, ה- X1 האחרונה הרבה יותר טובה מה-X1 המקורית. הטרנספורמציה הושגה במידה רבה על ידי ביסוס על ה – Active Tourer של המכונית בסדרה 2, אשר הייתה ה-BMW הראשונה אי פעם של MPV.

ה-X1 זמינה עם מנוע בנזין 2.0 ליטר טורבו או עם מנוע דיזל 2.0 ליטר. כמו כן הקונים יכולים לבחור גם בין הדגם של הנעה קדמית לבין הדגם של הנעת 4 גלגלים. רק מנועי הדיזל זמינים עם בחירה של הנעה קדמית או הנעה ארבעה גלגלים (sDrive  או( xDrive  ואילו כל המנועים האחרים מגיעים עם כונן הנעת ארבעה גלגלים בלבד. לכן נראה לנו שה- BMWמנוע דיזל 1.8 S-DRIVE היא בחירה נכונה. זו לא רק האפשרות הזולה ביותר, היא גם חסכונית ביותר, מה שאומר: חשבונות חודשיים אטרקטיביים עבור מנהלי רכב בחברות. הביצועים מספיק נמרצים, מה שהופך את ה- 2.0 D וה- 2.5D  החזקים יותר למיותרים.

ב-BMW X1 החדש הנסיעה הרבה יותר נוחה בהשוואה לקודמו הנוקשה והבלתי נסלח, ה- X1 האחרון השתפר בהרבה, אמנם הנסיעה עדיין נוקשה יותר מאשר הנורמה במכוניות ה – SUV הקטנות. באופן טבעי, הנסיעה המרגיעה ביותר, הינה על גלגלים קטנים בהם מצוידים ה-מודלים SE , אבל עדיין מקובלות גם הגרסאות בעלות הגלגלים הגדולים יותר. היינו מייעצים להימנע מצמיגים שטוחים, שהצדדים הנוקשים שלהם לא עוזרים להרגשת הנוחות.

בין אם אתה בוחר S-DRIVE או X-DRIVE, ההיגוי הוא כבד ומדויק, מה שהופך את ה- 1X ליציבה מאוד על הכביש; ההשהיה הנוקשה מבטיחה מעט מאוד תזוזה של גוף המכונית , גם בעת פיניות חדות. בסך הכל, ה- X1 היא מכונית יציבה מאוד, בכל המהירויות ויותר כיף לנהוג בה מאשר במתחרים העיקריים.

תיבת ההילוכים הידנית משופרת אף היא בהשוואה ל- X1 הקודם, למרות שעדיין העברת ההילוכים היא קצת יותר נוקשה מהרצוי; אך עדיין טובה יותר מתיבת ההילוכים החלקלקה של VW טיגואן למשל. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות והיא אופציונלית בכל המנועים והדגמים.

ב BMW X1 יש התאמה טובה בין מושב הנהג וההגה, בתוספת יש משענת מרכזית כדי לסייע לנוחות. במושב הנהג יש גם תמיכה צדדית, גם בדגמי SE נוחיות מתקבלת גם על ידי לוח המחוונים הפרוס לפני הנהג באופן הגיוני.

ב- X1 הראות בסך הכל טובה מאוד עקב המיקום הגבוה יותר של הנהג. עזרה נוספת היא הנמכת לוח המחוונים, שמאפשר לנהג להשקיף מעל מכסה המנוע. חיישני החניה האחורית הם סטנדרטיים בכל הדגמים. מצלמה הפוכה היא אופציונלית כחלק מחבילת הטכנולוגיה, אך עלותה כמעט 1,000 ליש"ט, כמו כן יש אופציה לחבילת עזר לנהיגה, הכוללת אזהרה ביציאת מנתיב. ב-BMW X1 יש מערכת Infotainment מבריקה. כל הגרסאות מגיעות עם רדיו DAB, נגן תקליטורים, שקע USB, ניווט לווייני ו- Bluetooth, ואתה גם מקבל מסך צבעוני עם גרפיקה חדה.

banner big
למעלה